31 mai 2009

Rød bull...


I filosofien - og vitenskapen, så vidt jeg vet, heter det seg at "ingenting kommer av ingenting". Jeg synes det er en spennende tanke. Her om dagen gikk jeg forbi Red Bull bilen som så sårt trengte litt omsorg. Jeg funderte på om hvorfor disse blide damene måtte fylle opp bilen med olje og ikke Red Bull... Den energien som Red Bull tilbyr er fortsatt avhengig av at bilen har olje i motoren for å komme fram. Altså kommer ikke Red Bull energien fra seg selv, men oljen på bilen. Litt filosofisk, kanskje, poenget mitt er: ingenting kommer at ingenting - så hva er oljen som holder verdens-maskineriet i gang? Forslaget mitt er selvsagt en skapende Gud som uansett alt annet er nødvendig - akkurat som oljen som er viktig for å holde Red Bull på veien. :-P

Ingen kommentarer: